Invoeren gegevens Bevolkingsregisters 1895-1909 op Vele Handen van start

Gemeentearchief Goes is gestart met een project op de website van Vele Handen. Op deze website kunnen vrijwilligers zich aanmelden voor projecten, en kunnen ze waar en wanneer ze willen gegevens uit onze Goese bevolkingsregisters invoeren.

Een groot gedeelte van het werk van onze vrijwilligers staat al online op onze website. Wij willen het hele project binnen afzienbare tijd afronden en de resultaten ervan, samen met de scans van de originele registers, online beschikbaar stellen voor het publiek. Op deze manier kan iedereen vanuit huis gemakkelijk onderzoek doen in onze archieven. Voor degenen die mee willen doen aan het indiceren van deze bevolkingsregisters is er natuurlijk een kleine attentie!

Meedoen? Klik hier om naar de projectpagina op Vele Handen te gaan. Nog geen ervaringen met het invoeren van gegevens, maar wel interesse? Er staat een handleiding die ten alle tijde te raadplegen is, en andere vrijwilligers op Vele Handen en de medewerkers van het Gemeentearchief Goes staan klaar om te helpen met andere vragen.

Schermopname van het project op Vele Handen
Het project op Vele Handen