Open Monumentendag 2024

Op zaterdag 14 september 2024 verandert de gemeente Goes in één groot museum tijdens de Open Monumentendag. Meerdere historische gebouwen in de stad en dorpen openen die dag hun deuren voor publiek. Ook zijn er activiteiten voor jong en oud. Ontdek ze in de nieuwe folder.

Routes, netwerken en verbindingen

Alle monumenten zijn open op zaterdag 14 september van 10.00 tot 17.00 uur, tenzij het anders staat aangegeven op deze pagina. In de folder vind je welke monumenten en activiteiten je kunt bezoeken.

In samenwerking met Gemeentearchief Goes is er speciaal voor Open Monumentendag een bijzonder project ‘Op Goese Grond’ ontwikkeld. Via video’s met uitleg van deskundigen wordt het cultureel erfgoed en de historie van een aantal unieke panden rondom de Goese Kade beschikbaar gemaakt. Deze panden zijn in particulier bezit en niet te bezoeken. Geïnteresseerden kunnen tijdens de wandeling rond de haven de QR-codes scannen bij de gebouwen om digitaal toegang te krijgen.